Uber Technologies a Lyft, dve popredné americké spoločnosti zaoberajúce sa jazdeckou dráhou, sa vydávajú na rôzne cesty, kde Uber nalieva peniaze do vedľajších firiem ktoré strácajú peniaze, zatiaľ čo menší súper Lyft sa zameriava na pohyb ľudí okolo.
Akcie spoločnosti Uber sa v piatok zvýšili o 9%potom, čo spoločnosť vo štvrtok uviedla, že by mohla dosiahnuť mieru ziskovosti celej spoločnosti vo štvrtom štvrťroku 2020, čo je o rok skôr, ako predchádzajúci cieľ. Toto opatrenie nezahŕňa výdavky na kompenzácie na burze a iné položky. Uber stále očakáva, že počas celého roku 2020 stratí viac ako 1 miliardu dolárov.
Uber a Lyft, obaja so sídlom v San Franciscu, jazdia na nepárnych pároch. UB je omnoho väčší a za prvých deväť mesiacov roku 2019 dosiahol tržby 3,8 miliardy dolárov v porovnaní s 956 miliónmi dolárov pre firmu Lyft. Trhové ocenenie UB je takmer 69 miliárd dolárov, čo je takmer päťnásobok trhového ocenenia firmy LY a výrazne predbieha automobilku General Motors.
UB pôsobí na viacerých trhoch po celom svete, hoci sa stretol s regulačnými súdmi v Londýne a Nemecku a bojoval na niektorých ázijských trhoch. LY sa zameriava na Severnú Ameriku.
LY má rýchlejšie vyvinuté spôsoby, ako si udržať vysoko platiacich opakujúcich sa jazdcov počas celej svojej prevádzky prostredníctvom jediného predplatného modelu, ktorý uviedol na trh v októbri. UB vo štvrtok povedal, že rok 2020 bude „rokom predplatného“, keď plánuje spojiť svoje vernostné programy naprieč jazdami a dodávkou potravín do jedného plánu.
UB v súčasnosti ponúka program odmeňovania bodov medzi platformami a v roku 2018 spustila mesačné predplatné, ktoré chráni jazdcov pred zvýšením cien v dôsledku premávky alebo počasia, ktoré je k dispozícii v 40 amerických mestách.
UB zameraný na jazdu, ktorý vytvára približne tri štvrtiny svojich výnosov, je v súčasnosti ziskový. Ostatné operácie spoločnosti ťahajú nadol spodnú hranicu spoločnosti. Počas posledných piatich rokov firma vybudovala svoju organizáciu zaoberajúcu sa dodávkou potravín. Firma Eats, vyvinula autá s vlastným pohonom, pracovala na diaľkových prepravných prácach a dokonca aj na komerčných autobusoch.