Internet, to nie je iba wikipedia, youtube a facebook. Je to takisto kopec komerčných webov, ktoré chcú predať svoje produkty alebo služby. A v súčasnosti ich ľudia radi vyhľadávajú práve prostredníctvom kontaktu s ich webovou stránkou, resp. e-shopom. Vlastne ich začínajú uprednostňovať pred kamennou predajňou a nájdu napríklad internetové obchody, ktoré sú od nich vzdialené dlhé kilometre, čím by v nich osobný nákup asi nikdy neuskutočnili. Prostredníctvom e-shopov je však vytvorenie objednávky veľmi komfortné.
Aby si ale niekto vaše služby všimol, je potrebné na ne upozorniť. Hlavne obsahom a jeho neustálou tvorbou. Aktualizáciou noviniek, vytvorením blogu, ale podstatnú úlohu tu zohrávajú aj pr články.
Public Relations sú známym a dôležitým pojmom internetového marketingu. Do slovenčiny tento pojem prekladáme ako vzťahy s verejnosťou. A tieto je potrebné budovať, aby sa o vašej ponuke dozvedelo čo najviac potenciálnych záujemcov.
Obľúbenou a častou formou obsahu je text, respektíve zaujímavé články. Tie na bežného užívatelia pôsobia vierohodnejšie, než platená reklama. Práve preto, že majú za úlohu nadviazať s užívateľom úprimný vzťah a možno skôr, než podozrivo reklamný charakter, musia mať skôr informatívnu podobu. Tváriť sa, že čitateľa o konkrétnych službách a produktoch informujú, robia im recenziu a v podstate sú nezávislé. Snažia sa poskytnúť pohľad na vec očami bežného človeka a zákazníka, ktorý nie je na žiadnej zainteresovanej strane.
Hoci áno, dôležitá je samozrejme tiež tvorba textov a článkov s reklamnou náplňou. Aj tento typ článkov je doménou oboru, akým je copywriting, čo je zároveň služba, po ktorej v súčasnosti túži stále viac podnikateľov. Predovšetkým tých, čo vsadili na efektívne zviditeľnenie svojich činností online. A práve copywriter so svojimi článkami dokáže túto vašu činnosť záujemcom prezentovať v tej najideálnejšej podobe, ktorá u čitateľa vyvolá dôveryhodnosť, záujem a pohnútok k akcii, čiže k vytvoreniu požadovanej konverzie.