Španielska automobilka nezaostáva za konkurenciou, a tak ako väčšina firiem, tiež sa snaží prísť s niečím inovatívnym a praktickým. Tentoraz prišli s niečím nečakaným – ich odvážna novinka (v dobrom) prekvapila verejnosť, pretože zatiaľ čo dnešnou doménou techniky sa stávajú automobily poháňané elektrikou, Seat sa rozhodol v rámci tohto trendu vyskúšať niečo iné. Zameral sa na výrobu tých najlepších motoriek na elektrický pohon.
Lepšie povedané, vytvorili samostatné oddelenie Seat Urban Mobility, ktorá zahŕňa všetky mašiny ktoré sú súčasťou cestnej premávky, okrem áut. Čiže sa jedná nie len o motorkárske vozidlá, ale aj skútre či automatizované kolobežky, ako napríklad už známa eXS.
Elektromobily nahradili elektromotorky
Spoločnosť už dávnejšie oznámila prípravu úplne nových modelov, a prirodzene, ľudia očakávali 4 kolesové stroje. Namiesto toho však predstavila 19. novembra na svetovom veľtrhu a expozícii Smart City v Barcelone špeciálny skúter, ktorému sa dostal vskutku jednoduchý a výstižný názov e-Scooter. Takisto bola zverejnený nástupca spomínanej kolobežky, zbrusu nový eXS KickScooter. Posúvanie hraníc, a teda aj vlastných odbytísk, bol zdá sa, ten správny krok, keďže o tieto neobyčajné motorky je zatiaľ pomerne veľký záujem.
To ho robí takým zaujímavým? Jedným z hlavných dôvodov bude určite dojazd a celková efektívnosť, ktoré sú úctyhodné. Na jeden krát prejde okolo 115 km, čo je zatiaľ najviac na tomto trhu. Možnosť vybrať a kdekoľvek nabiť akumulátor, je taktiež jedna z veľkých výhod. Motor v pohode zvláda zvýšenie výkonu zo 7kW na 11kW. Maximálna možná rýchlosť je slušných 100 km/h, a počiatočné zrýchlenie na 50 km/h zaberie menej ako 4 sekundy.
Seat sa tak stáva prvou európskou automobilovou značkou s vlastným jednostopovým elektrickým vozidlom, a celkovo jedna zo začiatočných v tejto oblasti. Dá sa povedať že motorky na elektrinu majú budúcnosť, a podľa toho ako sa vyvíjajú, ich nedlho budú plné cesty.